Sunday, September 7, 2008

'Makan Talam'ing at KYUEM

بسم الله الرحمن الرحيم



makan talam..(aik, thaha pn ade?)


Assalamu'alaikum wbt,



MAKAN TALAM!


Definisi:

Salah satu sunnah yg menganjurkan makan secara berjemaah iaitu dgn makanan sprt nasi, lauk sayur dll diletakkan di dalam sebuah talam di kongsi dan di makan secara berjemaah dlm lingkungan 4 -6 orang setiap satu talam mengikut kesesuaian.


Bukannye makan dgn talam-talam sekali! reti?

Makan berjemaah penuh dengan keberkatan

InsyaAllah setiap Sabtu akan diadakan makan talam di Musolla AsSaad, dan tadi adalah makan talam yg pertama di adakan sepanjang ramadhan ini..


huh,akmal pn ade jugak?

Dan sebelum itu juga diadakan sedikit ceramah sempena Ramadhan di bawah tajuk 'Pembangunan Insan melalui Ramadhan' menanti waktu berbuka bermula pkul 6:15 hingga berbuka oleh Ustaz Zamri dari darul Qur'an(DQ) Kuala Kubu Baru.InsyaAllah akan di huraikan oleh Syumul di dalam blog Muscom..Agak menarik juga cara penyampaian oleh ustz zamri yg menyebabkan para jemaah tak kering gusi dek telatahnya yg menggelikan hati.(lawak)


Nah! inilah hasilnya..barakah makan berjemaah,.yg tak selera pn btambah2 selera, licin!


Berbuka puasa tadi di mulakan dgn kurma, serta roti john shj dhulu. Selepas itu solat jemaah Maghrib dan kemudian di sambung dgn aktiviti makan talam.Hanya 40 org yg terawal menulis nama pd form yg dsediakan shj yg boleh menyertai makan talam.Oleh itu, grab this chance tulis nama cepat2.sape cepat die dapat.!



satu group yg berbangge dgn talam mereke yg licin!


Makan Talam memang best!

No comments: