Monday, September 15, 2008

Bon Voyage...~(good bye my friends)






بسم الله الرحمن الرحيم




Assalamu'alaikum wbt.,


Apa khabar Iman semua? Sihat? Harapnya semakin sihat menjelang 16 September esok..(hehe.,).Diharapkan semakin sihat menjelang separuh kedua bulan Ramadhan ini.



Kalimah 'Bon Voyage' yg di pronounce sbg ' Bon vo-ya-gee' yg berasal drpd bahasa France yg bermaksud 'Selamat Jalan'(bagi sesuatu pengembaraan atau perjalanan yg jauh) sengaja di ambil sbg title post kali ini bg mera'ikan keberangkatan para seniors bermula pada beberapa hari yang lalu sehingga sepanjang Ramadhan ini(ksian tak beraye kt msia la korg)..yang patut dicontohi sbg salah satu semangat perjuangan menuntut ilmu oleh mereka..ish3..sgt respek.


Hmm..tapi tak kurang juga yg sedang dan telah mnghadapi pelbagai mehnah dan ujian sebelum mereka berangkat ke Uk.,dgn urusan visanya(ni yg paling problem kot), dokumen2 yg nak di siapkan lg, family,keperluan dll.


Yelah, mmg ada shj cabaran di mana2.Tetapi perlulah kita sntiasa mndidik diri kita spy bersifat sabar dan tabah mnhadapi segala ujian ini, tambah2 lg dlm bulan Ramadhan yg mendidik jiwa ini. Pihak Shumuri hanya mendoakan agar Allah mempermudahkan setiap dan segala urusan para seniors skalian utk berangkat.Mudah-Mudahan niat yg ikhlas kerana Allah mmbantu kalian mengharungi cabaran yg mendatang.


Di kesempatan ini pihak Shumuri mengucapkan Selamat berangkat kepada para seniors dan Moga2 kita boleh bertemu lagi, tidak di dunia di syurga nanti InsyaAllah..


Beberapa hari lalu salah seorang wakil dr pihak shumuri telah dihantar utk meninjau suasana keberangkatan pergi beberapa org seniors yg trdiri dr beberapa org pelajar tajaan Yayasan Terengganu(YT) dan Bank Negara Malaysia(BNM) brtempat di Kuala Lumpur International Airport(KLIA).


Walaupun pada awalnya suasana begitu ceria dengan kehadiran rakan2 happening spt Serap,Muzzein,Izzat Sc, Akmal Warwick, Josephine, Boon Siong dll.walaubagaimanapun brtukar mnjadi sayu dan penuh dgn babak-babak dramatis yg dilakonkan oleh pelakon2 terkenal KYUEM spt Serap sistolistic n Muzzen DJ big smoke tatkala kawan2 melepasi check in terakhir sebelum menuju ke kapal terbang Boeng 717 MAS(sesuki je).Lambaian2 terakhir itu penuh dgn air mata(buatan) dan tangisan keesak-esakan(ala2 serap) u know that.


di bawah dilampirkan babak2 terakhir sblm keberangkatan mereka pada pukul11.40 malam, Sabtu, 13 September 2008

Mereka2 yg fly pd malam itu adalah terdiri drpd(skadar mnyebut bbrpa nama, sbb x familar sgt org lain tu):

BNM
-Iqtidar,Muadz,Hanad,Sapna,Anusha,Siew yin(kot?).Sook Fun, dll..

YT
-Azri YB,Laila,Che' Ku Hafizan,Jannah,n faten


"wah, aku dikelilingi gadis2 kayangan.."kata Azri trsenyum megah krn beliau satu2nya lelaki YT yg fly pd mlm itu

"Ko kene blanje aku kt Warwick nnti hehe"ujar akmal dgn angkuh sbg sorg Sr kpd Jr-to-be nye, Izzat yg bakal ke Warwick,27 sept


"Sedihnyer., sape nk teman aku fly Moscow nanti..isk3"ujar Serapsistolistic mmikirkan nasibnya yg 'trbuang' ke negera ais.


"Ish akak nih, tak payahla tengok beria sgt gambar sy tu, taula sy hensem, seganla sy.."bisik Iqt trsipu2 malu

YTianz

BNMianz



BON VO YAA GEE~~

No comments: