Monday, September 8, 2008

Aku 'Kembali'...

بسم الله الرحمن الرحيم




Setelah apa yang dilalui selama ini.Di Subuh yang hening ini aku 'kembali'....



di suatu subuh yg hening itu..'aku kembali'..




Kembali..-far east


Wahai Tuhan yang Maha Pemurah

Terangilahku dengan Nur Iman-Mu

Hanya Engkau tempat aku berserah

Mohon maghfirah di dalam syahdu




Wahai Tuhan yang Maha Pengasih

Ampunilah segala dosaku

Laksana buih di laut memutih

Hanyut ditelan gelombang nafsu




Hari-hari yang telah aku lalui

Ingin kutinggalkan terus bersemadi



Ingin aku kembali kepada fitrah insani

Tak sanggupku jelajahi rimba duniawi

Bebaskanlah diriku dari dibelenggu

Dosa noda nafsu durjana




Terimalah taubatku Ya Allah

Pimpinlah daku ke jalan redha-Mu

Moga sinar-Mu terangi hidupku

Di dalam kegelapan




Akukan kembali pada-Mu Rabbi

Mengadap-Mu Ya Rabbul Izzati

Segala ketentuanku pasrahkan

Di hujung penghayatan









Ampunkan dosa2 HambaMu ini Ya Allah.,kini, aku pasrah,.tunduk menyerahkan diri ini kpd Mu..,kembali menghadapMu Ilahi..





p/s: Ambillah peluang di bulan yg Mulia ini utk 'Kembali'..memohon ampun atas dosa2 lalu..mempertingkatkan iman yg kadangkala merudum begitu jauh dalam ke dasar yg paling bawah..AllahuAkbar!

No comments: