Wednesday, August 27, 2008

Pengumuman: INTERFAITH TALK 2008


Assalamua'alaikum,.
Salam Kemenangan dari Permatang Pauh!


Bersua lagi kita sekembali dari cuti yg seminggu cuma lamanya..
Di sini pihak Shumuri ingin menguar2kan perihal Interfaith Talk yg akan dijalankan pd malam ini.Buat julung2 kali diadakan Interfaith Talk di KYUEM ini anjuran Student Council di bawah kelolaan Secretary SC saudari Ili Diyana.Syabas diucapkan pd SC!
Mereka turut mngambil dan mngimport student2 lain dr 4 agama yg berbeza sbg subkomiti bg program ini.terdiri drpd Muslim,Kristian, Hindu n Buddha.


Maaf agak terlambat pengumuman ini.Walaubagaimanapun, masih ada ruang utk menghebah2kannya, Interfaith seperti ini mmg jarang2 berlaku di Malaysia, mmg sukar mndapat peluang sebegini.Jadi ambil lah peluang ini utk mnimba ilmu ,pengalaman serta mnambahkan keimanan serta kepercayan trhadap Aqidah kita sendiri!
Berikut adalah details brkenaan program pd malam ini.



INTERFAITH TALK 2008



Theme:The Basis Of Religious Belief
Date: 27th August 2008(Wednesday)
Time:8.00-11.15 pm

Moderator: CEO KYUEM Encik Zaki.

Panelist:

1) Mr. Shah Kirit B. Kakulal Govindji (Islam)


2)Mr. Tan Yu Chai (Christianity)


3)Mr. N. Thiruvassagam (Hinduism)


4) Ms. Jamie Khoo (Buddhism)





4 different beliefs,4 different faith, ONE mesagge

Jadi kepada semua pembaca di jemput hadir ke program malam ini, tidak kiralah sama ada yg berada di kolej ataupun orang dari luar, termasuklah Superseniors!Bawaklah keluarga bersama2.. interfaith talk seperti ini mmg jarang2 diadakan di mana2 pun krn sesuatu yg agak sensitif, tetapi Alhamdulillah,. atas inisiatif SC tahun ini kita berpeluang mnrasainya pd tahun ini.Syabas dan Tahniah sekali lagi kpd SC 08/09 terutamanya kpd saudari Ili Diyana,project manager.


Semoga kita dapat sesuatu yg bermanfaat pada malam nanti, disamping menjadi medan dakwah kita terhadap non muslim, tanyalah soalan2 yg akan mmberi impak serta kesan kpd non muslim ttg kepercayaan mereka.Mana tahu, soalan2 yg diajukan mungkin akan mngusik sedikit kesedaran serta menimbulkan keraguan trhadap apa yg mereka yakini selama ini.Sekaligus satu usaha dakwah kita terhadap mereka.Tetapi apa yg lebih utama adalah agar kita sendiri sebagai Muslim akan sekaligus Bertambah keimanan kita trhadap apa yg kita anuti.drpd tak tahu kpd tahu, drpd tak yakin kpd yakin, drpd yakin kpd lebih yakin InsyaAllah..







p/s: terkejutnya shumuri apabila mendapat tahu moderator program adalah Encik CEO itu sendiri.Pastinya program pd malam ini agak grand dan bukan calang2..Mari memeriahkan beramai2..!

No comments: