Monday, August 18, 2008

Jika Aku Mati..

بسم الله الرحمن الرحيم


"...Maka apabila telah tiba waktunya (yang ditentukan) bagi mereka, tidaklah mereka dapat mengundurkannya barang sesaatpun dan tidak (pula) mendahulukannya."-An-Nahl,61

di Akhir sebuah kehidupan


Jika Aku Mati ..



Jika hari ini aku ditakdirkan mati ,
Tiadalah apa yang mampu ku pinta ,
Melainkan keredhaan darinya .


Jika hari ini aku ditakdirkan mati ,
Tiada air mata akan kutitiskan ,
Selain kata pujian pada Mu Illahi.


Jika hari ini aku ditakdirkan mati ,
Satu doa akan kutinggalkan ,
Bawalah ibubapaku ke dalam syurgaMu , ya Illahi.


Jika hari ini aku ditakdirkan mati ,
Akanku pancarkan senyumanku ,
Menanti saat itu .


Jika hari ini aku ditakdirkan mati ,
Akan kulari padanya ,
Mencurahkan rasa hati.


Jika hari ini aku ditakdirkan mati ,
Akan ku tatap wajah ayah bondaku ,
Sehingga saatku mati .


Jika hari ini aku ditakdirkan mati ,
Pastiku dongak ke awan ,
Mencari .... kemanakah aku nanti ...


Saatnya akan tiba..

p/s: lalai dek keseronokan dunia, Shumuri semakin lupa bahawa rupa2nya semuanya bakal berakhir..bukannya kekal..tipu rupa2nya dunia ini, begini rupanya pengakhiran sebuah kehidupan..shumuri kembali sedar..ke mana amal? terjaga kah dosa?

No comments: