Friday, November 7, 2008

Shu-Mu-Ri kpd S-H-U-MU-R-I (repost)

بسم الله الرحمن الرحيم




Dek kerana terdapat segenap permintaan, maka entri yg pernah di post semasa era kebangkitan SHUMURI satu masa dulu, ia di post semula untuk info bersama..



Setelah berbincang serta meneliti dari segenap aspek baik dan buruknya., pihak shumuri akhirnya mengambil keputusan untuk MENUKAR nama SHUMURI tersebut..


Apa?? menukar nama..??


hehe..jangan risau..
Adapun penukaran tersebut hanyalah daripada SHU-MU-RI kepada S-H-U-MU-R-I..


Jadi, apa penukarannya?Seperti tiada perubahan pun??


Bukan..maksud kami.,pada episod kali ini takrifan akronim shumuri akan berubah sama sekali iaitu dari


Shu-->(Shu**)
Mu-->(Mu**)
Ri-->(***ri)


kepada.. :



S--->Setiaku
H--->Hanya
U--->Untuk
MU---> Musolla As-Saad
R--->Rumah
I--->Ibadahku.


Menarik bukan?? hmm..itulah hikmah penubuhan blog ini yg pd awalnya mengambil nama pengasas2 nya yg akhirnya boleh di ubah menjadi akronim yg lebih menarik dan sangat bertepatan dengan tujuan blog ini di wujudkan...iaitu ingin mendekatkan pembaca yg terdiri daripada penghuni KYUEM kepada satu2nya rumah ibadah di Lembah terasing ini iaitu Musolla As-Saad disamping menyeru individu2 di KYUEM supaya mengimarahkan Musolla sekurang2 nya di setiap lima waktu solat fardhu..






Dahulunya...

Shumuri memaparkan koleksi Tazkirah2 Subuh dan Asar di Musolla As-Saad setiap hari bagi tujuan peringatan serta kepada mereka yg tidak berkesempatan untuk mendengar tazkirah..


Kini...

Shumuri akan meluaskan skop pengisiannya tidak terhad kepada Tazkirah sahaja malah akan mencakupi segenap aspek yang melibatkan Musolla As-Saad termasuklah keadaan Musolla di setiap waktu.,perkembangan terbaru di KYUEM serta masalah2 ummah di sana hinggalah kepada aktiviti rutin musolla daripada usrah, tazkirah ,ceramah , khutbah Jumaat dan lain lain...
InsyaAllah...

No comments: